برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در هفته صنایع دستی در بافق


بافق "علی حسن پور خبرنگاریزدفردا :بمناسبت فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی در محل کاروانسرای خان بافق برپا شده است.


سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: در این نمایشگاه که با همکاری مرکز آموزش صنایع دستی میراث فرهنگی بافق راه اندازی شده آثار و دست ساخته های هنرمندان صنایع دستی شهرستان به نمایش گذاشته شده است.


"عباس قدیریان " افزود: در این نمایشگاه آثار صنایع دستی اعم از مشبک، منبت ، معرق، سفالگری، سوخت روی چوب، تزئینات چوبی و حصیر بافی و بادبزن بافی و همچنین انواع تکنیکهای نقاشی روی سفال، چوب و شیشه و خراطی به نمایش گذاشته شده است که با تخفیف 30 درصدی به علاقه مندان عرضه خواهد شد.


گفتنی است این نمایشگاه از تاریخ 20خرداد90 لغایت 27خرداد90 بمدت یک هفته در یکی از بناهای تاریخی شهرستان، واقع در میدان خان برپا شده است.علاقه مندان و دوستداران صنایع دستی و میراث فرهنگی میتوانند همه روزه از ساعت 8 لغایت 14 از این نمایشگاه دیدن کنند و حتی از نحوه ساخت برخی از آثار از نزدیک آشنا شوند.


لازم بذکر است که با هماهنگی های صورت گرفته قرار است این نمایشگاه بصورت دائمی و تحت عنوان " نمایشگاه دائمی صنایع دستی بافق" زیر نظر میراث فرهنگی بافق به کار خود ادامه دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا